dimecres, 5 de desembre del 2012

LES TIC A L'ESCOLA

Com ja he explicat a la reflexió de les TIC, què són, les noves tecnologies de la informació i la comunicació són presents a la nostra societat i ens han permès un gran avenç a l’hora de comunicar-nos amb els altres. L’escola ha d’educar als alumnes acord a la situació que hi ha a la societat del moment i, com és evident, les TIC forment part d’aquesta.

A partir de la sessió amb la Nati sobre la incorporació de les TIC a l’escola, he après que aquestes han esdevingut un gran canvi en el model escolar: dinàmiques, organització, metodologia... Si l’educació es va adaptant als fets que van sorgint a la nostra societat, serà imprescindible que introduïm les TIC a les pràctiques docents de la nostra aula. I és que, Les mestres hem de contextualitzar els aprenentatges, de manera que haurem d’ensenyar als petits a tenir presents les TIC. És evident que ells ja formaran part del món digital, però nosaltres les mestres hem de saber transmetre’ls l’ús didàctic de les tecnologies, així els ajudarem a valorar-les com material educatiu.

Des del meu punt de vista, la incorporació de les TIC a l’escola representa un gran esforç per a l’aprenentatge i l’adquisició de noves habilitats (tant en mestres com en alumnes). Com a mestres he de deixar de banda el model tradicional de l’ensenyament i passar cap a un model constructivista recolzat i millorat per les noves tecnologies de la comunicació i la informació. 

Quan vaig fer la reflexió sobre les TIC a la meva escola em vaig adonar que, anys enrere, quan jo tenia 9 - 10 anys i anava a primària les noves tecnologies encara no eren tan presents a l’escola com actualment. Me’n recordo que a l’escola hi havia una aula d’informàtica per a tots els alumnes i destinàvem algunes de les classes per anar allà a utilitzar els ordinadors. No n’hi havia molts i ens havíem de posar en parelles per utilitzar-los. Com és evident, ara tot això ha canviat i els ordinadors són una eina fonamental que hi ha a l’escola i amb els quals els nens i nenes practiquen quasi cada dia. En canvi, com he dit, jo només hi anava alguns dies perquè destinàvem unes poques hores de classe per anar-hi o bé teníem classe d’informàtica, que només era una hora a la setmana. A més, també utilitzàvem programes informàtics com el Clic o Internet. Per una banda, me’n recordo que fèiem servir el Clic per fer activitats relacionades amb l’assignatura, per exemple si anàvem des de la classe de Naturals fèiem Clics relacionats amb continguts que estàvem fent a classe. Per altra banda, pel que fa a Internet, entràvem bàsicament a pàgines relacionades amb l’educació, sobretot utilitzàvem el edu365.com on hi havia diferents activitats per avaluar-nos o jocs interactius. Alhora, també utilitzàvem programes com el WordPad, per fer dictats a classe de llengua, o l’ Excel per fer l’horari de classe. 

Segons el que he après a les classes d’Alfabetització Digital, he arribat a la conclusió que les TIC poden arribar a millorar el rendiment acadèmic dels infants, ja que suposen per a ells unes eines motivadores i que els criden l’atenció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada