diumenge, 2 de desembre del 2012

PROGRAMES INFORMÀTICS COM A RECURS DIDÀCTIC

A les sessions que hem realitzat amb la Maria Elena he après a utilitzar diferents programes informàtics, els quals podré fer servir tant a la meva vida personal com a l’àmbit professional. Aquests programes informàtics són: PhotoShop, Gimp, MovieMaker i Inskape. Entre tots aquests, només havia treballat amb el PhotoShop i el MovieMaker, però he adquirit noves funcions i noves utilitats.

ADOBE PHOTOSHOP I GIMP
A les classes amb la Maria Elena varem fer una activitat on havíem de crear una imatge simètrica de nosaltres mateixos. Per realitzar-la podíem utilitzar el PhotoShop, o bé el Gimp. La meva companya i jo vam preferir utilitzar el Photoshop, perquè el coneixíem més. 

La veritat és que abans que la Maria Elena ens ensenyés l’ús del PhotoShop,ja l’havia utilitzat moltes vegades per retocar fotografies, sobretot. Tot i així, crec que ha estat interessant fer-lo servir a classe, ja que m’ha permès ampliar els meus coneixements sobre aquest programa i ensenyar-me altres procediments per realitzar una tasca. 

Durant aquesta sessió vaig elaborar una imatge simètrica de mi mateixa i aquest va ser el resultat:

Qui sóc?
Abans que la Maria Elena expliqués quins passos havíem de seguir per elaborar la fotografia, jo ja sabia què podia fer per crear-la. Per tant, vaig començar a retallar la imatge, voltejar-la horitzontalment... Però, seguidament, la Maria Elena va explicar el procediment que havíem de seguir la classe en general, així que vaig seguir els passos indicats. Això em va permetre entendre que hi havia més d’un mètode per arribar a la mateixa solució, de manera que vaig aprendre un altre procediment per elaborar aquesta fotografia. 

WINDOWS MOVIE MAKER
El Movie Maker és un programa de Windows que permet crear els nostres propis vídeos a partir de fotografies, textos o d’altres vídeos. 

Va haver-hi una sessió que la vam dedicar a treballar amb aquest programa: havíem d’ajuntar dotze fotografies al Movie Maker de manera que, a l’hora de reproduir-lo, semblés una pel·lícula. La meva companya i jo vam fer una seqüència de quinze fotografies de dues noies que semblava que s’estiguessin barallant i, una vegada afegides al Movie Maker, vam posar la música i el text adient per a la representació. I aquest va ser el resultat:


Com es pot veure, vam haver de repetir les fotografies perquè si no la reproducció de la pel·lícula era molt curta.

Des del meu punt de vista, a la sessió no vaig aprendre gaires coses, perquè aquest programa és molt bàsic i quasi bé tothom ho ha utilitzat a casa seva. Malgrat això, la Maria Elena ens ensenyava com ho podíem perfeccionar per tal que les fotografies anessin apareixent molt ràpid i semblés, encara més, un vídeo.

INSKAPE
Mai havia escoltat el nom d’aquest programa, però gràcies a la Maria Elena he pogut ampliar el meu ventall de recursos per poder crear activitats pels infants. Durant aquesta sessió vam realitzar un Tangram a través de l’Inskape i, crec, que es poden fer moltes activitats més perquè es tracta d’un programa senzill on els infants poden aprendre les formes geomètriques bàsiques, descompondre-les... És a dir, que no només crec que serveixi de recurs per a les mestres, sinó que pot ser un programa de fàcil utilització per als alumnes (tenint en compte l’edat d’aquest). Tot seguit, a les fotografies podem veure les creacions que vam fer la meva companya i jo amb l'Inskape:
Figura gos tangram
Figura espelma tangram
Després d’explicar l’experiència amb tots aquests programes, penso que aquestes sessions amb la Maria Elena han estat molt entretingudes. Per una banda, crec que aquests programes d’edició d’imatges són un gran recurs per a mi, una futura mestra per tal d’afavorir la creació d’activitats i altres recursos didàctics per als meus futurs alumnes. I és que, quan es proposen activitats o quan creem un material didàctica per als infants, és important que el producte creat sigui atractiu i motivador per als nens i crec que el treball amb el PhotoShop, MovieMaker o Inskape ens permetrà elaborar aquests materials didàctics. Per exemple, si estem creant un JClic i fem una activitat d’associació, si coneixem bé el PhotoShop podrem canviar la mida de la imatge de manera que totes tinguin la mateixa a l’activitat del JClic, ja que és molt atractiu visualment que la quadricula estigui plena d’imatges alineades i de la mateixa grandària.

Per una altra banda i des de la meva perspectiva personal, penso que treballar aquests tres programes m’ha permès conèixer diversos recursos per retocar imatges i per fer les meves pròpies creacions. Personalment, aquests tipus de programes m’agraden molt i m’interessa el seu funcionament, per això crec que les classes amb la Maria Elena han estat molt interessants i no només m’he divertit, sinó que he après nous mètodes de funcionament d’aquests programes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada