Actualment, a ningú ens sorprèn que ens puguem comunicar amb altres persones que viuen lluny de nosaltres, veure un capítol d’una sèrie en diferit o treballar amb altres companys cadascú a casa seva. Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) són les que han permès aquesta evolució tan gran a la nostra societat, però que estem tan acostumats a elles que no ens adonem de la gran transformació que han generat a la nostra vida quotidiana.
Fa temps que es parla del concepte de les TIC, però encara que tothom sapiguem a què ens estem referint, crec que ens podríem adonar d’aspectes molt interessants sobre l’essència de les TIC. A grans trets, les TIC són tot aquell conjunt d’elements que s’utilitzen pel tractament i la transmissió d’informació.
Però, com he dit, quina és la gran novetat que he après? A la primera classe amb la Nati varem estar reflexionant sobre les TIC que la nostra escola tenia quan anàvem a Primària i quins usos, didàctics o no, tenien aquestes. Gràcies al que vam estar parlant durant aquesta sessió vaig aprendre que les TIC són un recurs adient tant per a mestres com per a alumnes: per una banda, els mestres utilitzen les TIC com a recurs educatiu per a ensenyar continguts, exemplificar conceptes, ensenyar a reproduir textos... i, per altra banda, els infants els utilitzen per ampliar els seus coneixements en relació amb els conceptes que treballen a classe i, a més, com a forma d’alfabetitzar-se digitalment. Però aquí no acaba el meu aprenentatge, el que més em va sorprendre i agradar d’aquesta sessió va ser que, personalment, des de sempre he pensat que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació agrupaven tots aquells elements relacionats amb la tecnologia més informàtica com: ordinadors, tablets, pissarres digitals... però no és així, la paraula TIC engloba molts més instruments que, al estar acostumada a ells no els he vist com a una nova tecnologia. Així doncs, els micròfons, les impressores, els bolígrafs, el megàfon, la calculadora... són recursos TIC.
Però, com he dit, quina és la gran novetat que he après? A la primera classe amb la Nati varem estar reflexionant sobre les TIC que la nostra escola tenia quan anàvem a Primària i quins usos, didàctics o no, tenien aquestes. Gràcies al que vam estar parlant durant aquesta sessió vaig aprendre que les TIC són un recurs adient tant per a mestres com per a alumnes: per una banda, els mestres utilitzen les TIC com a recurs educatiu per a ensenyar continguts, exemplificar conceptes, ensenyar a reproduir textos... i, per altra banda, els infants els utilitzen per ampliar els seus coneixements en relació amb els conceptes que treballen a classe i, a més, com a forma d’alfabetitzar-se digitalment. Però aquí no acaba el meu aprenentatge, el que més em va sorprendre i agradar d’aquesta sessió va ser que, personalment, des de sempre he pensat que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació agrupaven tots aquells elements relacionats amb la tecnologia més informàtica com: ordinadors, tablets, pissarres digitals... però no és així, la paraula TIC engloba molts més instruments que, al estar acostumada a ells no els he vist com a una nova tecnologia. Així doncs, els micròfons, les impressores, els bolígrafs, el megàfon, la calculadora... són recursos TIC.
A la reflexió que varem fer sobre les TIC que s’utilitzaven a la nostra escola, jo només vaig fer referència de la televisió, els ordinadors i Internet, però no sabia que instruments tan quotidians com el timbre de l’escola, el radiocassete o les càmeres de fotos d’aquell temps podien considerar-se, també, TIC.
Per tant, he après que les TIC van molt més enllà d’allò que, en un principi, m’imaginava, ja que fan referència a totes aquelles eines que ens han permès facilitar i millorar la nostra comunicació al llarg del temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada